Saturday 13 June 2015

A BAG FOR HIM

Father’s day is just around the corner, why not a special about a bag for a guy…
















Don’t you just hate the pockets of men’s trousers packed with there wallet, mobile, keys, etc. I don’t know what they all put in there, anyway it is hideous.

Let me think about it, why shouldn’t I design a bag for a man? A man bag?

This is a first prototype of a man bag or a holster bag. It is designed around the body, like a shirt. You wear it discreet under a jacket or a cardigan and easy to use by the way the pocket is designed. The pocket is large enough for a wallet, mobile and keys, but can be custom made in the size you want. This holster bag is made off 100% vegetable tanned leather and looks minimalistic and stylish with sturdy stitches. But above all it is very comfortable to wear.

What do you think guys? Something for you?

8 comments:

  1. I Like it, would buy one immediately. (Men hate those packed pockets too ;-) )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for your comment, Joy!
      I really want to design a collection for men, this is the start ...

      Delete
  2. Dit is nu eens een prachtidee.
    Ken je een man die er ervaring mee heeft? Positieve reacties?
    Weg die lelijke broekzakken bij de mannen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mannen genoeg die rondlopen met volle zakken :-)
      Ik krijg regelmatig vraag van mannen om een collectie voor hen te ontwerpen, blijkbaar is het heel moeilijk voor hen om iets moois en mannelijks te vinden. Dit is alvast een aanzet ... ben er zelf ook heel tevreden over!

      Delete
  3. wow ! dit ziet er magnifiek uit.
    persoonlijk draag ik mijn portefeuille ed. al jaren in een schoudertas.
    één nadeel speelt mij dikwijls parten : de tas blijft tijdens het fietsen niet mooi om de schouder/rug hangen doch bengelt op hinderende wijze voor de borstkas. Brooks heeft daar voor een van zijn (grotere) schoudertassen iets op gevonden (soort driepuntssluiting).
    Uw ontwerp lijkt mij daar ook gebruik van te maken.
    Mocht u proefkonijnen voor gebruikerservaringen zoeken ...

    Tom Priem, Roeselare

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je wel Tom!
      Het is een schoudertas die op je zij blijft hangen, er is een verbindingsstuk op de rug waardoor het niet of nauwelijks verschuift naar voor.
      Wie weet als ik proefkonijnen nodig heb :-)

      Delete
  4. Zeker en vast weer een prachtig ontwerp, wat een belijning ! Eerlijk gezegd zie ik niet goed hoe het werkt of gedragen wordt ? Ik zie er naar uit om het in 't echt te zien !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je wel, Marie-Anne!
      Er zijn twee schouderriemen en in 1 van die riemen is het tasje verwerkt. Het verbindingsstuk op de rug houdt de beide riemen samen zodat het geheel kan gedragen worden als een soort kledingsstuk over het hemd of T-shirt.

      Delete